Veteránská Tour 2020 – termíny, proč, kdo s kým a jak

      Sezóna se kvapem blíží a je tedy potřeba zveřejnit oficiálně termíny a plakát na sezónu 2020. Už OSMOU! závodní sezónu se roztočí veteránská kola. Od první myšlenky v roce 2008 a první volné závody v roce 2012, kdy jsme navíc byli u znovurozjezdu MČR ostrých kategorie 1/8 (jelo se na už bohužel zavřené dráze ve Slavkově), jsme už ušli pěkně dlouhou veteránskou cestu. V řeči čísel je to následovně:

     7 sezón, 35 závodů, 6 tratí, 6 speciálních F1 GP v Třebíči, 44 unikátních plakátů, 4 různí vítězové, 3 desítky jezdců a spousta spáleného paliva, orvaných mechů, vypitého piva, dolámaného lexanu či laminátu, zážitků, jedna rozseklá noha, jeden rakouský závodník a hlavně nespecifikovaný počet úsměvů na tváři jezdců a mechaniků.

   Plakátem na sezónu 2020 se trochu stylem vracím ke druhému ročníků, který byl jeden z nejvíce vyvedených, protože to bylo v době kdy veteráni stoupali v počtu jezdců a byly to moc pěkné závody. Snad se nám to v nové sezóně podaří potvrdit. Plakát se snad bude líbit. Doufám, že nejvíc Jirkovi Kunzovi mladšímu, protože jsme ho tak trochu vykradl 🙂

Veteran_Tour_2020

Co nás v této sezoně tedy čeká?

     Doufám, že nám neudělá čáru přes rozpočet restrikce kvůli koronaviru a v dubnu už bude vše zase „business as usual“ a odstartujeme poprvé na trati v Trnavě! Pojedeme společně s elektrami s LeMans sérií. Já osobně v Trnavě na trati nebyl, ale dle toho co jsem viděl je to pro spalováky ideální trať a věřím, že se tam krásně svezeme.

    Druhý závod opět obstarají nestoři veteránské tour – Dennyho partáci v Třebíči. Opět pojedeme v sobotu Veteránskou Tour a v neděli pak F1 GP. Tímto bych chtěl apelovat na jezdce ať si na tento závod tu formulovou kastli připraví. Vždycky je to pěknej závod, tak ať těch formulek je co nejvíc.

   Na třetí závod se přesuneme do Svitav, kdy tedy opustíme srpnový termín, ale pojedeme společně s MČR IC, takže se můžeme těšit na ostré desetiny, osminy. Zkrátka nitrovaný závod jako řemen 🙂

Čtvrtá zastávka bude opět ve „vintáž“ areálu na Sokolíku, kde je to už veteránská klasika – pivo, jídlo, nohec  a závody 🙂

Hned na 14 dní se vrátíme do Blanska, kde veteráni taky moc dobře fungují na menší dráze, ale se skvělým asfaltem a celá sezóna bude zakončena v Brně klasikou 200 kol Bosonohopolis. Bosonohopolis mi prostě loni chyběl 🙂 Tady pojedeme společně s 1:10 Nitro Cupem.

     Jaké kategorie pojedeme? Nic se zásadního nemění ani na pravidlech. Všichni jedeme společně a započítáváme body navzdory tomu kdo jakou má karosérii (placka, F1, plecháč). Tady bych chtěl udělat malou výzvu. Postupem času všichni přešli na funkční placky, které mají nejlepší přítlak a fungují nejlépe, což je pochopitelné. Já bych rád pro letošek zase oživil plecháče a trochu donutil 🙂 návrat BMW memphis CSLek Martini Teamu Rožnov. Představa je taková – plecháče pojedou společně rozjížďky a bude to taková skupina pro začínající jezdce (třeba můj mladej) a navíc to bude pěknej pohled, v jedné nebo dvou skupinách pojedou placky, takže za sebou to budou sypat Porscháky, Can-Am Loly, Shadowy, Krollky a ve třetí bude CSLko prohánět Ford Kapřík v závěsu 935ky a nebo někdo hecne 130? 🙂

A nápadů má můj pošahaný mozek víc 😀

Ještě pro připomenutí pravidla:

konstrukce: 2WD pohon, 4WD home-made  (moderní 4WD pohon s volnoběžkou a bez zadního diffu je zakázán)

motor: libovolný 3,5ccm

karosérie: dle reálných aut nebo podle zbarvení z minulosti (fosforové moderní placky 1:8 jsou zakázány)

měření: AMB chip

bodování: 15, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 a 1 až do posledního místa – Bosonohopolis je hodnoceno dvojnásobnými body, jeden nejhorší závod se škrtá.

    Ták a teď jedná  ožehavá věc a to kdo a jak pořádá závody apod. Předně chci říct, že Veteránská Tour je samostatná, svébytná série, která není pořádána v rámci Romanovi LeMans. Nicméně je výhodné když spojíme síly a to buď s LeMans nebo s NitroCupem v Brně a tento rok i  s MČR onroad IC. Vždycky se snažím aby to termínově vyšlo tak aby byli závody jednou za měsíc. Samostatně jedeme pouze v Třebíči, kde zajisťuje časomíru Roman, neb sám jezdí a už poslední dva roky tedy Veteránskou Tour vyhrál.  Na sdružování kategorií nevidím nic špatného a myslím, že letos to bude pestré. Třeba na Svitavy se osobně těším, protože MČR spalováků je atraktivní podívaná a můžeme si zamechanikovat a hlavně to pro pořadatale je zajímavější z pohledu bufetu (ve Svitavách je fakt dobrej 🙂 )

    Samozřejmě se už stalo, že program zaskřípe a někdy veteráni čekali delší čas na jízdu, nebo ji jeli za deště jako ve Slavkově, ale holt to se někdy stane a není nikdy nic úplně ideální. Pro mě ovšem to oblibu RC veteránů nijak nesnižuje a jsem rád že se můžu svézt a je mi jedno jestli s elektrikářama, nitrocupem a nebo s MČR.  Já si samozřejmě neusurpuju „veteránskou licenci“ na pořádání závodů. Kdokoliv si může vyhlásit své oldschool závody.

Uf! Trochu jsem to přetáhnul, takže díky za pozornost a uvidíme se na věži v Trnavě.

PS: Článek o sezóně 2019 bude! Už ho skoro mám.

a na závěr motto:

Nitro is good, 1/8 is better and vintage 1/8 is best 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *