Report ze 4. závodu Vet Tour a MČR onroad IC – Čelákovice

Ahoj všem příznivcům RC auto-model-sportu,

    sezóna RC závodění právě kulminuje a veteráni nemohli zůstat pozadu. Poprvé náš veteránský cirkus zamířil do českých luhů a hájů a odjel 4. závod letošní sezóny v Čelákovicích. Opět jsme spojili síly s Mistrovstvím ČR onroad IC. Pro nás to znamenalo novou trať. Celkově se tak veteránská tour jela za devět let existence už na osmí různých tratí.

    Teď nás tedy čekala čelákovická trať. A teda musím říct, že je to technická trať a je potřeba se ji nejdřív trochu naučit a až pilot získá trochu jistoty a zjistí jakou stopu volit, tak teprve potom může začít tlačit na pilu. Na trati je několik zajímavých míst. Za mě nejzajímavější je je střední část s vracákem pod tribunu a následná ostrá šikana, kde se dá získat, ale i ztratit. No každopádně zajímavou trať čelákovičtí namotali.

Rozprava Čelakovice  

Tím že se jeli jak kategorie MČR 1/8, 1/10, 1/8E a 1/8 Vet zmíním v reportu všechny kategorie. Vlivem dovolených a taky možná tím, že IC kategorie je historicky spíše doménou moravských závodníků byla účast v mistrovských kategorií trochu nižší. Nicméně je dobré zařazovat do kalendáře i tratě z české části, aby se kategorie více přiblížila jezdcům z Čech.

   Ráno nejdříve proběhl volný trénink elekter, následovala rozprava a tréninky spalováků.  Kolem desáté se šlo na kvalifikace, který byly spíše na seznamování s tratí a ladění aut. Vše probíhalo v pohodovém rytmu. Milan Parák například stihnul předvést svou homemade fůzi mezi veteránem a elektropohonem.

     Finálové jízdy

    Nejprve přišlo veteránské semifinále, které posloužilo k rozdělení roštu pro finále. 15 minut jsme odstartovali petmým startem, který se praktikuje při závodech, kdy není dostatek mechaniků. Nutno dodat, že tento typ startu máme nacvičený lépe než start z roštu. 15ti minutové semi trochu zatřepalo pořadím do finále. Na čele sice zůstal Radovan Konopík, ale na druhé místo pro finále se vyšvihnul Aleš Rajdus. Naopak kvůli problémům s motorem se propadl na finálovém roštu Karel Novosad ze třetího místa na osmé. Nejlepší svou jízdu dne si zajel Adrian, kterému po týdnu na táboře kde metali s klukama kozelce, kapánek došli síly, ale porval se s tím statečně.  Takže to bylo semi Veteránů.

   Poté přišla první finálová jízda elekter na 4 minuty. Tento sprint elektroosmiček je ukrutá palba, nicméně v porovnání časů na kolo je to mezi spalovákem a elektromotorem vyrovnané téměř na setinu.  První finálovou jízdu vyhrál Tomáš Lipták, ale jak se později ukázalo pro všechny elektro jezdce byla první finálovka ta nejhorší, takže se v konečném výsledku všem škrtala.

1/8E

    Na scénu se opět vrátili veteráni, kteří rozjeli svou finálovou jízdu. Start z roštu se nám tentokrát úplně nepovedl. Závody se ale nevyhrávají v první zatáčce a 20 minut je čas na to aby se pole srovnalo podle výkonnosti. Vepředu opět upaloval Radovan Konopík, za ním Aleš Rajdus, Standa Čech. O kousek zpět se držel Vilda Purč. Karel Novosad se rychle prokousával z osmého místa zpět na třetí. Milan Parák bohužel odstavil svůj náhradní podvozek už po 4 kolech (svůj hlavní stroj musel pro zlomený kamen zadního kola odstavit už v semifinále). O šesté místo jela téměř celou dobu trojka Bery, Adrian a Jirka. bohužel Aďa neměl svůj den a tři minuty před koncem to vzal v zatáčce před zadní rovinkou přes poklici a ta jeho BRX-4 poslala do betonového hranolu. Výsledek bylo zlomený nárazník a prasknuté horní plato nesoucí nádrž a servo plynu. Na šestém místě tak dojel Jirka Čermák, když v přímém souboji porazil svého týmového kolegu Jardu Berana. Na bedně tedy první Radovan Konopík , druhý Aleš Rajdus a třetí stíhací jízdou Karel Novosad.

   Po veteránech opět jely elektry svou druhou finálovku. Opět vyhrál Tomáš Lipták, ale těsně za ním o 4 sekundy dojel Marcel Dostál a dalších pět sekund za nimi byl třetí Daniel Urban. Tito tři jezdci zvádli za 4 minuty zajet 13 kol. O kolo zpět byl Jiří Garbaczewski. Karel Novosad si ještě střihnul po veteránech 11 kol s elektrou. Ivo Trojan odstavil už po prvním kole.

   Sedm jezdců se postavilo na finále kategorie 1/10. V rámci výpomoci s mechanikováním jsem se přesunul od veteránů tentokrát k rychlým desítkám a NT-1čce Tomáše Cibulky. Desítky měli naplánovanou finálovou jízdu na 30 minut. Od startu šel hned do čela Marcel Dostál, kterého z pitlane podporoval Tomáš Lipták. Za ním se rozjel souboj o druhé místo. Tomáš Cibulka nejprve držel druhé místo, ale postupně během prvních dvou pitstopů se před něj dostal Šimon Horák a ten se postupně začínal mírně vzdalovat. Tomáš potom  po nějakém výpadku vysílače či závadě palubní elektroniky doslova taranoval betonový sloup na dlouhé zadní rovince. Jeho XRAY to však ustál téměř bez úhony a Tomáš s uvolněným zadním křídlem pokračoval na jistotu aby dojel na bedně. V tom mu pomohlo, že odstoupil Víťa Hola. Na 4 místo tak poskočil Ivo Trojan a okolo zpět za ním dojela jediná dívka na věži tohot dne Katka Vašicová. Šestý nakonec dojel Víťa Hola. Na sedmém místě také po odstoupení skončil Marek Frič. Na prvním místě tedy stylem start cíl Marcel Dostál. Druhý Šimon Horák precizní jízdou jen o jedno kolo zpět a třetí místo udržel Tomáš Cibulka.

   Po této desítkové palbě následovala poslední jízda elekter. Na prvních třech místech se nic proti druhé jízdě nezměnilo. I rozestupy v cíly bylo okolo 5ti sekund. Na 13 kol se ještě dokázel zlepšit Ivo Trojan, čímž se dostal na finální čtvrté místo před Jirku Garbaczewského. Šestý skončil Karel Novosad. Na bednun tak zamířili, třetí Daniel Urban, druhý vítěz finále desítek Marcel Dostál a vítězství z tohoto závodu bere Tomáš Lipták.

   Na závěr přišlo hlavní finále, královské kategorie 1/8 nitro. Bohužel na startu bylo pouze 5 jezdců, ale i tak jsme hlavně v úvodu viděli na osmičkový závod těsné souboje. Hned od startu šel dopředu Víťa Hola, za ním se tlačil Aleš Rajdus ml. a na něj ještě víc tlačil Marcel Dostál. Vypadalo to že jezdci na druhém a třetím místě jsou rychlejší než průběžně vedoucí jezdec, ale Marcel ve 13 kole putoval do depa na opravu, tuším že řízení a vypadl tak z boje o další umístění na stupni vítězů.  Víťa Hola relativně klidnou a přesnou jízdou držel náskok před Alešem a také mu vyšla pitstop strategie a podařilo se mu Aleše za sebou udržet na druhém místě až do konce. Marcel se po opravě vrátil na trať, ale měl velkou ztrátu, takže  to znamenalo poslední páté místo. Čtvrtý dojel vítěz veteránského závodu Radovan Konopík. Ve veteránech se mu technické potíže vyhýbají, ale ve finále osmiček několikrát musel do boxů až nakonec odstoupil ve 26 minutě odstoupil po upadnutí zadního kola. Třetí místo si tak vyjel nejmladší jezdec v poli Maty Knopp!  Rodonný tým Knoppů začínají s osmičkovými spalováky, ale už jsou silný rodinný team. Maty vodil osmičku spolehlivě s přehledem a zaslouženě si vyjel místo na stupních vítězů., takže velká gratulace. I tátovi Tomovi, který to jistil z depa a kontroloval si svůj tep na chytrých hodinkách 😀

Následovalo vyhlášení, předání cen a také tombola s modelářskými produkty nezbytnými pro RC racing.  Závěrem je nutno poděkovat Marcelovi  a jeho teamu za uspořádání a organizaci závodu. Myslím, že to byl vydařený závod na velmi náročné technické trati.

Výsledky je možno shlédnout níže. Pod odkazy se skrývají kompletní myrcm výsledky, kde si můžete rozpitvat závody po jednotlivých jízdách.

Závody MČR a Veteránské Tour pokračují už 6.8. na výborné trati a prostředí ve Svitavách.

Výsledky Veteránů

Výsledky 1/8

Výsledky 1/10

Výsledky 1/8 Elektro

Průběžné pořadí Veteránské Tour po 4 závodech.

Průběžné pořadí Veteránské Tour po 4 závodech kategorie 60+

 

2 Responses to Report ze 4. závodu Vet Tour a MČR onroad IC – Čelákovice

  1. Tom Knopp napsal:

    Díky za pochvalu a report 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *