Brněnská veteránská krasojízda

     Tak máme za sebou první ostrý start Veteránské tour. A už dopředu musím říct, že to byla vydařená taškařice. Ale popořádku.

     Přihlášování na závod bylo spuštěno cca měsíc před začátkem a k mému potěšení se přihlašovací listina postupně plnila až se zastavila na čísle 11 přihlášených závodníků! Fantazie, tohle je počet na vlastní plnohodnotnou skupinu. Já měl původně v plánu dorazit už v pátek, abych vyzkoušel nějaký ty setupy 🙂 ale jak to u mě bývá zvykem, všechno dělám na poslední chvíli, takže v pátek před závody jsem dodělával kastli a v pozdní večer domalovával panďuláka, pardon Davida Hobbse, do kokpitu 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  Takže jsme s malým dorazili v sobotu ráno a to do plně zaplněného brněnského depa. Opravdu bylo narváno, neb se jela desítková republika, NCC a republika ostrých osmiček.  Veteráni se sešli nakonec v počtu deseti závodníků. Silná sestava z Veterán teamu Třebíč čítala pět kusů. Nechyběl samozřejmě Martini Team, Jarda Číp za Marlboro team a také nováček mezi veteránisti Zdenek Svidrnoch z Ostravy, který nedávno zakoupil starý 2WD podvozek made by Juraj Hudý.

      Před námi byly tři kvaldy po 5ti minutách. Pro vyhodnocení rozjížděk jsme zvolili kritérium nejrychlejších tří po sobě jdoucích kol. Důvodem byla představa, že během rozjíždek budeme spíše opravovat a ladit. Kvaldy byly tak o tom se hlavně svézt,  vychytat mouchy a rozřadit se na finálový rošt. Finále jsem měli  stejně jako ostré osmičky na 30 minut.

    V rozjížďkách začal ukazovat Zdenek Svidrnoch, že má už něco naježděno z ostrých osmiček (které jezdil v Polsku) a kobercových desetin. Navíc auto mu jelo pěkně a vyhrál první a třetí rozjížďku. Druhou rozjížďku vyhrál Jarda Číp.  My ostatní jsme byli ovšem v těsném závěsu. Časy byly opravdu vyrovnané. Třebíčáci poctivě v depu slopali „ionťáky“ a postupně na trati zrychlovali 🙂 A nejenom oni. Všichni jako svou nejlepší kvaldu zajeli tu poslední třetí. Pořadí na roštu bylo tedy následující: Svidrnoch, Dvořák, Číp, Míča, Čech, Beran, Pekárek, Saturková, Saturka, Speivogel. Jak nám to jelo zachytil David Dohnal na video, za což mu tímto veřejně děkuji.

veteran tour Brno 18.5.2013

Ještě k autům, které se na závodě sešli. Všechna auta byli s náhonem na zadní kola. Nicméně původní čtyřkolky mohou ve veteránské tour také startovat. Většinou šlo o auta s odpruženými ramenami Cumis nebo o podvozky od Juraje Hudého a další speciály. Martini team, využívající schopností grande mechanika Hanze Pekárka 🙂 , má na svých cumisech naladěné vlastnoručně vyrobené dvoukvalty a centax alá Serpent Excel.

   Po finále rychlých osmiček, jsme šli na řadu. Z prvního fleku rychle odstartoval Zdeněk Svidrnoch, mě po pár metrech zdechnul motor, takže jsem si dal cestu dolů na startbox a znova nahoru a zase po pár metrech dolů,  na startbox a zase nahoru. Pro příště musíme upravit startovní procedůru, protože 3 sekundy mě auto opravdu stát v klidu nevydrží 🙂 Ještě hůř na tom byl Zdenek Míča, kterému už potřetí (když počítáme loňský rok a warmup) před finálovou jízdou nešel nastartovat motor. Než to s Hanzem dali dohromady, měl Martini team asi tříminutovou ztrátu, ale pak jejich drajvři Jackie Ickx a Rolf Stomellen poctivě bezproblémů kroužili celý závod. V prvních kolech postupně odpadli Martin Saturka, Sláva Spielvogel  a o chvíli později i Míša Saturková. Další smolařem byl Jarda Číp, který po dvaceti minutách držíc druhé místo musel odstoupit, neb mu upadla hlava (na motoru). Já jsem většinu času bojoval  s Jardou Beranem, za kterým jsem byl o kolo zpět. Plížil jsem se za ním a čekal na chybu, ale to jsem nevěděl, že „Deny Hulme“ chyby nedělá 😀 Nakonec si taky se Standou Čechem museli chvíli postát v depu při opravě a já se dostal na druhej flek za bezkonkurečně prvního Zdenka.  Pomalu jsem si říkal, že mě po pěti letech ježdění po závodech čeká první bedna, ale ouha v posledním kole se povolil červík na unašeči „špůru“ a třebíčská dvojička formulářů se stihla dostat přede mne.

Celkový výsledek prvního závodu tedy dopadl následovně: 1.Svidrnoch 2.Čech 3.Beran 4.Dvořák 5.Míča 6.Pekárek 7.Číp 8.Saturková 9.Spielvogel a 10.Saturka. Jak to vypadá v celkovém bodování seriálu si můžete prohlédnout zde. Komplet výsledky prvního jsou závodu zde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fotky ode mně a od paní  Nymburské lze shlednout ve fotogalerii. Tímto bych jí chtěl poděkovat, že zachytila naše modely v jízdě.

Myslím, že to byly velmi vydařené závody. Finále se jelo fér bez nějakých karambolů a všichni si pěkně pojezdili. A věřím, že i pro diváky z řad jezdců jiných kategorií to bylo příjemné zpestření.

Co se týká opotřebení podvozku, tak za sebe musím prohlásit, že na autě přibylo pár šrámů, jedno prasklé přední rameno a  gumy jsou po 45 minutách jizdy jako nové (používám tvrdosti 35 vzadu a 42 vepředu). Z tohoto pohledu je veteránská kategorie naprosto luxusní. Samozřejmě podvozek bude chtít další vylepšení, aby vydržel další závod. Prostor pro zlepšovaní je obrovský a vo vo vo tom to je 😀

Na závěr taková perlička. Když jsem se podíval do výsledků rychlých osmiček, tak stejně jako u nás ve veteránech zvítězil podvozek Juraje Hudého XRAY RX8. Je vidět, že auta toho pana kostruktéra umějí vítězit před i po 25 letech.

Už za měsíc tady máme další závody. Opět při MČR a to na luxusní velké dráze ve Slavkově. Během tohoto týdne bude spuštěna přihlašovačka a zveřejněna pozvánka na druhý závod Veteránské tour.

Ondra  Dvořák

4 Responses to Brněnská veteránská krasojízda

  1. Jarda napsal:

    Chlapi, zdravím vespolek a Ondrovi díky za hezký report ze závodu. Pro mne je tato kategorie opravdu srdeční a celou zimu jsem byl nervózní zda nás bude dost, aby přežila. Přišel den „D“ a všichni jsme žasli jak parádní svezení to bylo k čemuž přispěla i neskutečná vyrovnanost strojů a zajížděných časů.Když se v zimě zuřivě diskutovalo, zda otevřít kategorii i pro 4WD stroje byl jsem rezolutně proti a otevřeli jsem tuto možnost až na poslední chvílí, aby jsme mezi nás dostali všechny zájemce o konstrukce 80 tých let.Letošní ročník má hlavní úkol dát nás do hromady.Nicméně jsem stále přesvědčen, že v dalším ročníku (už jsem optimista :-)) by kategorie dvoukolek a čtyřkolek měly jezdit v samostatných skupinách a tvořit tak dvě kategorie. Pro veteránskou kategorii musí zůstat dvoukolka vlajkovou lodí, jestliže má demonstrovat jednoduchost a krásu, která se za čtvrt století přetavila do dnešních čtyřkolových „bestií“ 🙂

  2. David Dohnal napsal:

    super článek,doufám,že nám výjde počasí do Slavkova….veteránům 3x zdar

  3. Drahoš Hejtmánek napsal:

    Moc pěkný článek. Pánové jsem rád , že se Vám v Brně líbilo a těším se na další závody s „veterány“. Měl jsem možnost se svést s Jardovým „monopostem“ a moc se mi to líbilo. Začínám uvažovat o nějakém tom
    veteránu a účasti v tomto nádherném seriálu. Letos to už asi nestihnu, neb
    je třeba nějaký ten kousek sehnat nebo postavit, ale příští sezónu …. kdo ví ???

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *