Svitavská NITRO pohoda aneb MČR 1:10IC a volný závod osmiček

      Osmičky letos udělaly druhý zářez na závodní pažbě. Opět v rámci MČR 1:10IC a opět jsem měl tu čest být u toho. Ku Svitavám jsem se blížil okolo půl osmé. U Třebové ve mě začalo hlodat podezření, že jsem něco zapomněl. Za kruháčem jsem si vzpomněl lahváč a peníze – v klidu to vyřeší bankomat. Při odbočování na Svitavy z hlavní na Hradec – kurde kola!!! Po bližším ohledání kufru u bankomatu, jsem zjistil, že jediný co jsem si vzal byla nálepka Contact tyres –  no nic dneska to odkroužím na starejch co zůstaly na autě. Po příjezdu jdu okouknout areál a pozdravit místní. V depu už bylo v celku rušno. Desítkařů bylo 14. Ostrý osmičky se sešli 4. Domácí Kubrt (Shepherd Velox V8), bývalý mistr republiky této kategorie Tomáš Svoboda, se zapůjčeným Shepherdem. David Čermák s RX8kou a já (Evolva 2005). Dorazili i borci veteránisti z Rožnova. Po lehkém rozbruslení následovala rozprava. Desítky jedou své rozjiždky po dohodě na 3×7, 1/2finálovky na 20 a finále na 45 minut. Nové osmičky mají svojí skupinu s rozjížďkami na 4×7 minut a finále na dvacet. Stejně tak veteráni, kteří jedou svůj závod a k nim se přidávají dva zadokolí desetináři, pač na volný závod se jich více nesešlo.

[nggallery id=16]

Kvaldy probíhají v pohodě, nálada v depu, hlavně u veteránů, je výborná, počásko je ideální, přichází diváci. Já nasávám informace od zkušenějších kolegů. Ve třetí kvaldě mi Drahoš Hejtmánek a Mira Jurenka dolaďují karbec, načež motor začal fungovat tak, až se povolil a očesal první kvalt. Toť vedle ohlého předního nárazníku první újma. Pozornost budí samozřejmě staré osmičky. Kluci od brněnského závodu zase poladili a auta už celkem v pohodě vydrží jet komplet jízdu. Problém jsou samozřejmě kola. Ale pohled je to nádhernej. Po očku sleduju desítky – tam snad není žádnej pomalejší jezdec. Celkově mi příjde startovní pole hodně vyrovnané a na finále má podle mě každý.

[nggallery id=17]

Z finálovek jsou první na řadě 1/2finále desítek. Obě jízdy mají perfektní start. Žádná kolize, pěkně rychlej vláček aut za sebou. Po semifinálovkách přichází na řadu finále veteránů a desetinových dvoukolek. Jak finále probíhalo jsem se pokusil zachytit na kameru. Krom kol, lahváče a peněz jsem ještě zapomněl stativ, takže obraz je místy roztřesený. Nic vhodného pro epileptiky 🙂

[nggallery id=19]

1:8 IC veteránů

Jak je ze záběrů vidět, při závodě byla pohoda, zábava, Mira Jurenka vše doplňuje skvělým komentářem. Veterány vyhrál Honza Pekárek, před Davidem Rubnerem a třetí dojel po pár vynucených zastávkách v depu Zdeněk Míča. V kuloárech se poté šířila pomluva, že mu kolegové, během jeho poledního vyspávání Martini 🙂 kamarádsky poštelovali karbec. Ale o pořadí tady moc nejde, jde hlavně o zábavu a modelaření. A to je vono!!! Celkově nejvíce kol nakroužil Michal Zagora s desítkou a Tom Hejtmánek po pár minutách odstoupil pro technický problém.

Pak na řadu přišli ostrý osmičky. Z prvního místa vyrazil David Čermák, druhý Tomáš Svoboda, třetí Kubrt a mě zase po špatné práci s plynem zdechl motor.  Takže David Rubner co mi mechanikoval (za což mu tímto děkuji) si dal sprint ke startboxu a zpátky na trať, během toho slyším rachotit lexanky o asfalt, bo v prvním kole udělali jezdci přede mnou pár chyb.  Jinak si to borci o první místo pěkně dávali, každou chvíli byl na prvním místě někdo jiný. Já se bavil o pár vteřin na kolo zpět a hlídal si bramboru 🙂 Chvílemi prožívám Nirvánu, při podařených průjezdech a slidech, dokonce se dostávám na best lap pod 20 sekund! Motor jede, auto drží, tankování nám jde taky, takže super finále!  Asi po osmi minutách přichází ale velká chyba a taranuju obrubník v mírné vlnce na pravé straně trati – výsledek je vytržený horní závěs pravé zadní nápravy, ale kupodivu s autem se dá jet, akorát doleva je nedotáčivé. Konec přichází dvě minuty před koncem, kdy už bylo pravé zadní kolo hodně sjeté a posílám auto vyzkoušet pružnost pletiva podél zadní rovinky. Vepředu byli během celých dvaceti minut všichni tři srovnáni v jednom kole. Nakonec o jedno kolo vítězí David, před Tomášem a o pár sekund třetím Kubrtem.

Na závěr dne přichází desetičlenné 45 minutové finále desetin. Většinu finále jsem neviděl, pač jsem rozdýchával osmičkové finále a koukal vedle na plochodrážníky, ale poslední minutky jsem zachytil na kameru. Průběh byl celkem plný zvratů, byli k vidění krátké sprinty mechaniků, opravování, precizní tankování, zkrátka to co k nitrácké dlouhé finálovce patří. Dlouho vedl Michal Abrahámek, ale nakonec se před něj dostal Michal Blahovský. Na třetím místě dojel vítěz osmiček David Čermák. Následovalo vyhlášení, pomalé balení a cesta domů.

finále 1:10 IC

Na závěr je potřeba poděkovat pořadatelům za fajnový závod, s pohodovou atmosférou, ve kterém si všichni dobře zazávodili. Další závody osmiček se jedou už v neděli 2.9. a to rovnou MČR na velké dráze ve Slavkově. Tak uvidíme kolik osmičkářů dorazí. Zatím jsou přihlášeni 4 kusy 🙂 Ale předpoveď se pohybuje okolo 10 aut, což by byla velká paráda. 15.9. se jede poslední závod MČR 1:10IC, takže v rámci toho je možno jet opět volný závod osmiček „rychlíků“ a přeběžně jsme domluvení na veteránský závod, kde by mělo startovat zase o nějaké auto navíc.  Snad tento článek pomůže rozšířit naše řady.

Díky všem kteří dočetli až sem a brzy nashledanou, opět někde na asfaltu 🙂

Ondra Dvořák

[nggallery id=18]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *