Veteránská Tour vstupuje do třetího ročníku
Po kalendáři na large scale zveřejňuji také termíny závodů pro třetí ročník veteránského zápolení. Trošku sobecky jsem na průvodní plakát dopsal, že se jedná o jedinou závodní sérií historických modelů. No možná někde v taliánsku či améru také drtí místní veteráni své RC stařečky, kdo ví.
Jak to letos bude vypadat a jaká budou pravidla? Račte číst dále.
Letošní veteránská tour se bude skládat z pěti závodů, přičemž sezónu orámují dva brněnské závody. Jako první sjedeme závod klasického střihu. A jelikož e to letos 40 let od ME cesťáků, je možné závod pojmout jako „battle of Brno“. Dle latrínových zvěstí z veteránských garáží jeden tým připravuje dva podvozky z tohoto závodu. A podle toho co jsem viděl, tak bude na co koukat. Cover prvního závodu je tak jasný 🙂
Druhý podnik budou hostit Dennyho parťáci, což znamená prodloužený víkend v Třebíči. Na jejich super Tedoriaringu se pojede v sobotu závod Vetéránské Tour a v neděli II. F1 GP, při té nám budou sekundovat Nitro Czech Cupoví desetinoví závodníci. Kluci už připravili profi plakát. No už se to teho Třebíča těším. Veřím, že to bude minimálně stejně povedený víkend jako loni.
Aby se nám podařilo udržet pravidlo co rok to nová trať, tak i letos zavítáme do zatím veteránsky neprozkoumené lokality. Zásluhou Romana Krejčího a jeho LeMans série v sobotu 25.7. zavítáme na moc pěknou trať ve Frýdku-Místku. Nikdy jsem tam nebyl, ale myslím že délkou a profilem i okolním prostředím nám to bude sedět. Takže díky za to Romanovi.
Měsíc na to zavítáme do Svitav, protože Svitavy prostě nemůžou v kalendáři chybět 🙂 Na plakát jsem uvedl datum konání závodu na neděli 23.8. Ještě to není úplně konečné datum, neb jestli pojedeme v sobotu 22. nebo v neděli 23. doladíme ještě se svitavským principálem Mírou Jurenkou (nebojte, bude to dostatečně dopředu). Situace je zatím takováto. Trať bude přístupná už v pátek. V sobotu se na desetinové kobercové trati pojede MČR elektrobuggyn a my budeme mít celý den na trénování a ladění podvozků a v neděli by jsme na to vrhnuli. Svitavský závod se nese vždy v pohodovém duchu, takže věřím, že kdo bude chtít vydrží v areálu cihelny po celý víkend.
No a celý ročník zakončíme a výsledkově rozčísneme vytrvalostním Bosonohopolisem v sobotu 3.10. Uvidíme jaká bude v průběhu účast, aby to ještě nedopadlo, tak že budou muset brňáci přistavět druhou tribunu. Na trati se tak 20 aut v pohodě poliská, horší to bude na tribuně 🙂
Ke tratím máme celkem jasno, teď ty proklatá pravidla. Loni se probíraly motory a celkové zrychlování závodů, ale na posledním závodě jsme se všichni víceméně shodli, že nebudeme žádná motorová omezení zavadět.
Pravidla tedy zlehka shrnu do odrážek:
– měřítko 1:8, motor spalovací max objem 3,5ccm
– amatérsky vyráběné či tovární historické modely 2WD
– modely 4WD pouze dle amatérských konstrukcí
– karosérie ve zbarvení skutečných modelů a typů (fosforové ohně a brutální spojlery si nechte na rychlé osmičky)
– měřící čip kompatibilní s AMB časomírou
další dobrovolná doporučení:
– původní model, nebo nový model dle původních kostrukcí jako je SG Futura, Columbia, ALJI85, Cumis, Serpent 3000, Hudy Special, PB Delta, Šosták škodověnka 130RS apod.
– připraví někdo modely z RC pionýrských 70. let ??? Třeba Surteese z plánku modelář.
model z roku 1979 J. Vostárka
– motor také původní Super Tiger, OSMAxy, MVVSky, Jamary, staré Rossíky, Graupnery atd (německá a italská ebay je toho plná)
veteránský Rossík jako když vyšije
– karosérie netradičních a originálních předloh, můžete se domluvit mezi sebou na maketové souboje. Přidá se někdo do „battle of Brno“? vyzve někdo Schnitzerovo CSLko? najde se další CanAm soupeř Revsonovi, Folmmerovi či Hobsákovi? najde se další LeMans borec, který potrápí Porscháky či Mercedesy? a co takhle 911ky BMW M1čky? a co formule? střihne si někdo souboj Hunt vs Lauda nebo Villeneuve vs. Arnoux nebo dokonce Senna vs. Prost? co třeba Jan Tleskač? 🙂 …. kuš to jsem se trochu rozvášnil….
– speciální finesy jako špígle, stěrače, mávající pilot, pit girl 1:8 no prostě ať je hlavně čuryna a fotografové z těch skvostů ohnou hřbet
trenčín 1979
Tož asi tak. Abych nepřetáhnul strunu tak pro dnešek končím. Dík za případné komentáře a připomínky.
howgh
„I am an artist, the track is my canvas and the car is my brush“
– Graham Hill –
Napsat komentář