Report ze Sokolíka – Druhá runda Veteránské Tour 2021

Máme za sebou druhý závod Vet Tour 2021 a to na frýdeckém Sokolíku.

Musím se přiznat, že jsem byl na jaře trochu skeptický, zda bude zájem dojet na nedělní samostatný závod, ale účast 15ti jezdců potvrdila, že Sokolík se těší velkému zájmu a to díky pohodově a zajímavě namotanou tratí na bývalém hřišti, old school hospůdkou a celkově vintage atmosférou areálu.

Sobotní závody elekter ukončil předčasně kratší, ale za to vydatný déšť. Na večer trať ovšem rychle oschla, takže bylo dostatek času na to, abychom otestovali veterány na nedělní závod. Tentokrát jsme zvolili standardní spalovákový systém, rozjížděk a finálových jízd a myslím, že to byla dobrá volba, protože jsme viděli velmi zajímavé jízdy. Jezdci byli rozděleni do tří kvalifikačních skupin. První byla vyhrazena pro mládežníky a maketáře, takže rodinný team Pekárků vodil v pohodově maketovém rytmu svá CSLka a Adrian přidával letošní první metry se svým BRX-4 podvozkem. Pro letošek jsme zvolili zbarvení jako F1 týmu Alpha Tauri a zatím to vypadá, že se bude Adrianovi dařit stejně jako Pierru Gaslymu v F1 šampionátu 🙂

    Ve druhé  a třetí skupině skupině už bylo tempo raketové a old boys už ve kvaldách tvrdili muziku. Někteří se potýkal s problémy (třeba Jarda Číp který se vrátil po jednoroční stavitelské pauze), ale vesměs měli všichni naladěno.

Krátké video z kvalifikací. Edit by Adros10 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=WYRw7CitVWY

 

   Kolem oběda jsme šli na semifinálové jízdy. V Béčku nastoupilo 7 jezdců, ale už ve třech minutách do startu odstoupil kvůli poruše Ivo Novosad, takže boj o 4 postupová místa se zúžil na šest jezdců. V poklidu si zajistili první tři místa Radovan Konopík, Standa Čech a Aleš Rajdus. O poslední postupové místo se rozhodovalo mezi Honzou Hoferem a Berym. Bery měl celý den problém s motorem, ale ke konci semifinále dotahoval Honzu každým kolem, ale Honza nakonec těsně postupové místo uhájil. Po 15ti minutách měli sebou rozestup pouhých 0,8 sekund! O tři kola zpět v pohodě bafal baworák Hanze Pekárka. Bery a Hanz tak museli čekat na Finále B a poprat o jedno postupové místo do Finále A.

   V semi A od startu vyrazilo šest aut, neb Jarda Číp měl problém s motorem a musel ho nahazovat bez vzduchové filtru. No vypadá to, že motor to bude mít už za pár. Zdechání motoru řešil i Jirka Čermák a hlavně po pár kolech odstoupil Roman Krejčí z prvního místa kvůli problému s netěsnící nádrží, což potom zapříčinilo problém s elektronikou jak byla zachvistané od paliva. Postup do finále si tak zajistili ti, kteří vytrvali na trati celých 15 minut. Z prvního místa Karel Novosad, z druhého Vilda Purč, třetí postoupil Jirka Kunz (Ostrava!!! tak slavila double ve finále) a ze čtvrtého historicky poprvé postoupil Adrian (srdíčko mechanikovo zaplesalo radostí 🙂

   Následovala krátka pauzička a šlo se na finále B borcům, kterým se nepodařilo postoupit ze semifinále.  Auta do kupy nedali Ivo Novosad a Roman Krejčí, takže o finále bojovali čtyři auta. 3x Porsche 962C a 1x BMW 3.5 CSL. Všechny  tři Porsche se utrhli na začatku, ale  brzy je začaly postihovat problémy. Bery opět dojel na motor (holt bude muset ven z auta), Jardovi Čípovi vůbec nepočítal jmenovec v autě, neboli měřící čip a Jirkovi Čermákovi se započítalo tak každé druhé kolo. Dle časomíry se tak stal vítězem finále B Hanz Pekárek a jeho CSLko, které si zase blafalo v pohodě celých 15 minut. Báwo je prostě držák 🙂

   Hanz si vyjel finále, ale ještě po poradě jury závodu (já a Roman) k němu přibyl Jirka Čermák, který byl o něco rychlejší než Hanz, ale čip mu špatně počítal kola. Finálko tak čekalo na 10 jezdců, což je na menší Sokolík trochu náročnější na předjíždění a celkově na ohleduplnost jízdy. Ale borci to hned od začátku zvládli na jedničku. Letmý start za Bitnerovic Kyosho elektrobuggynou zvládli všichni dobře a na plno se rozjel veteránský vláček s dobou jízdy 20 minut. Pitstop strategie byla buď na dvě nebo na jednu zastávku v boxech, dle toho jak moc komu bere motor, případně jak moc za to tahá.  Od začátku do toho šlapali všichni favoriti.  Radovan využil pole position a začal se rychle ostatním vzdalovat. Na druhém místě jel stabilně Karel Novosad a na třetím Standa Čech. Na něj se ale běhěm závodu dotáhl Aleš Rajdus a hned za ním byla ostravská dvojka v Marlboro barvách Honza a Jirka. Vilda Purč byl také dlouho ve předu, ale nakonec musel odstoupit ze čtvrtého místa pro poruchu. Na konci startovního pole se pořadí míchalo, na na řadu přišli pitstopy a i nějaké ty problémy se zhasnutým motorem. Po dvaceti minutovém finále bylo pořadí nakonec:

(10) Vilda Purč – odstoupil po cca deseti miutách

(9) Jirka Čermák – Těsně před koncem musel opravovat a spadnul o jednu příčku dolů

(8) Adrian Dvořák – za vyrovnanou jízdu jsem rád, v podstatě to celé odkroužil s jednou malou chybkou – takže dobrý výkon na první finále.

(7) Hanz Pekárek – ja sehr gut BMW Schnitzer!

(6) Jirka Kunz ml – Prej týmová režie – musel pustit před sebe týmového principála 🙂

(5) Honza Hofer – Ostravský Colin Chapman tedy porazil týmovou jedničku 🙂

(4) Standa Čech – Pro tentokrát opět nejrychlejší veterán z Třebíče. Hodně dobrý výkon

(3) Aleš Rajdus – Taky hodně rychlý výkon. Když Alešovi funguje auto je vždy vepředu

(2) Karel Novosad – U Karla jsme už zvyklý na vysoké tempo, takže gratulace a jako jediný aspoň trochu tlačil na vítěze

(1) Radovan Konopík – no prostě start-cíl… Loňský vítěz Sokolíka i uřadující šampion Veteránské Tour tak jde od čela celkového hodnocení

Výsledky Sokolíka přehledně na odkazu:

https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/58310/269264#

Jak druhý závod zamíchal průběžným pořadím, můžete zjistit z tabulky níže. Chtěl bych upozornit na počet jezdců. Za dva závody už 21 jezdců. To je moc pěkné číslo.

A ve Veteránech 60+ se o první místo zatím dělí Karel Novosad a Standa Čech.

Na závěr snad jen, že to byl opět vydařný Sokolík a to včetně ježdění, piva, jídla a celkové pohody a vo vo vo tom to je

Fotky  a pozvánka na Blansko bude následovat, protože jedeme už 26.6.!!!

Howgh

Načelník

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *