Svitavské veteránské zápolení 2014

   Máme za sebou letošní druhé veteránské zápolení. Další díl Veteránské Tour se odehrál v modelářům zaslíbeném areálu cihelny ve Svitavách.

     My jsme tentokrát vyrazili na závody už ve středu večer a využili ubytovacích možností svitavského areálu.  Ve čtvrtek, kdy se půlka republiky a hlavně Brno proměnilo v divokou řeku, byla trať úplně v pohodě neb obrovskou kaluž v levé části okolní prostor během několika hodin dokonale pohltil. Ptal jsem se místních jak to? Načež jsem byl poučen, že podloží tvoří suť a zbytky z cihelny, takže je to jeden velký trativod – užasné! Co by jsme my v týnci za to dali…

     Ale zpátky k závodu. Páteční trénink využili hlavně jezdci, kteří se chystali na MČR osmiček a samozřejmě veteráni. Desítkaři se snad v pátek na trati ani neobjevili. Asi mají natrénováno 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

     V sobotu ráno na rozpravě se tedy potkalo 9 jezdců NCC, 8 jezdců MČR 1:10, 8 jezdců MČR 1:8 a nejvíce obsazená kategorie veteránů čítala 15 pilotů. Po chvilkovém přemítání jak to vlastně pojedeme se udělal plán na dvě kvalifikační skupiny po 8 a 7 lidech, z nichž vzejde obsazení roštu dvou semifinálovek které se pojedou  na 20 minut. Z každého semifinále potom postoupí 5 nejrychlejších do finále. Systém závodů u některých týmů způsobil zděšení, například ve stáji Ligier se řešil nedostatek gum na 50 minut finálových jízd. Drahoš to vyřešil pošetřením sil ve kvalifikacích, což byl nakonec jeho poslední nájezd tohoto dne, ale nepředbíhejme.

   A šlo se na to. Na nově vybudovaném empiru pro časomíru bedlivě řídil průběh závodu zkušený Láda Šeliga. Trať také dostala nový nátěr, takže se tvar krásně vyjímal zejména při záběrech z coptéry, neb na závody dorazil RC reportér portálu masters.cz Igor Vlahovič. Jeho online report je možno zhlédnout zde a zde jeho videoreport. Záběry z coptéry jsou famózní, jako JO, klobouk dolů.

   První kvaldu vyhrál Drahoš Hejtmánek a nájezdem 12 kol za 4:53 si zajistil vedení. V dalších kvaldách už nenastoupil. Těsně za ním také s nájezdy 12 kol se drželi Zdenek Švidrnoch a Roman Krejčí (známý to jezdec 2WD desetinových elekter potvrzoval že to má v ruce a že už při jeho prvním veteránském závodě s ním bylo potřeba počítat), dále 12 kol zajeli Luboš Polák, David Dohnal, Hanz Pekárek a Petr Blaha. Třebíčští echt veteráni Jarda „Denny Hulme“ Beran, Standa Čech měli nájezd 11 kol, stejně jako já a  Jarda Číp s Jardou Neubauerem. 10 kol natočil po svitavské trati Honza Höfer, Jirka Čermák a Aďův děda uzavíral startovní pole s nájezdem 9 kol za 5 minut kvalifikace.

Jak vypadalo pořadí po kvaldách se můžete podívat na vyfocené výsledkovce. Jinak kvaldy se vedly ve fér a  pohodovém duchu. Takový ten správný gentleman race 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

   O pohodě se nedá mluvit ovšem v ostrých osmičkách, ono ani tyhle 4WD bestie nejde vozit jen tak ťap ťap a potom ke karambólu není daleko viz lopink Doda Ťažkého

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

   Video sestřih kvalifikací všech kategorií z dílny Igora Vlahoviče

https://www.youtube.com/watch?v=FxznLo25zgc&feature=player_embedded

     Po kvalifikacích šlo na řadu jako první z finálových jízd veteránské semifinále B. Sedm jezdců si to rozdalo o pět postupových míst. Pole position využil naplno Zdenek Švidrnoch a od  startu až do cíle po celých 20 minut udržel první místo s nájezdem 47 kol.  Dlouho se za ním držel Hanz Pekárek, který tentokrát vodil Rolfa Stomellena s Porsche 936 a svého NeoCumise s dnes už v podstatě legendárním Gosserem přenechal na tento závod Petru Blahovi. Bohužel asi tři minuty před koncem z pohodlného druhé místa se Hanzovi povolilo předlohové ozubené kolo a musel tak rychle do depa. Přes něj se prohnala tlupa veteránských vlčáků – já (43 kol), Petr Blaha (42 kol), Jirka Čermák (41) a páté postupové místo udržel (asi o pět sekund) před Standou Čechem (40 ko) Jarda Číp (40 kol). Standu neopustili technické problémy, které se ho už chytli na domácí třebíčské trati při prvních závodech. Hanz se stihl vrátit po opravě, ale stačilo to pouze poslední sedmé místo.

page02

      Hned po semifinále B šlo na řadu Áčko, které se hned během pár sekund stalo „pohromou favoritů“. Roman Krejčí ani nevyrazil na start, jelikož se mu motor odporoučel do věčných veteránských lovišť. Asi o dvacet metrů víc ujel nejrychleší muž kvalifikace Drahoš Hejtmánek, který byl po startu  na konci dlouhé rovinky sestřelen Luboše Polákem. Z videa od Igora Vlahoviče je krásně vidět jak to Laffite dostal přímo na solar. Stop and go, případně černá vlajka jak vyšitá.  Jelikož Jarda Neubauer jel jen mimo soutěž s 4WD Excelem, bylo o postupujících rychle hotovo a tak Denny Hulme si páté místo vyjel s pomocí pouhých 11 kol. Jirka Dvořák na čtvrté místo postačilo kol 14.  Třetí místo si vyjel poctivou jízdou  bez zadního křídla Honza Höfer. Druhý dojel hříšník Luboš Polák a semifinálko vyhrál David Dohnal.

Naši mlaďoši oslavili postup taťků (já a David) do finále jedním profesionálním odválením F1čkové gumy, kterou Martini team ukořistil na Brno GP Revivalu 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=0FHpiQjSFyg

page01

Následovaly finálové jízdy NCC, MČR 1:10IC  a pak šlo na řadu veteránské půlhodinové finále.  Od startu opět vyrazil z prnvího místa Zdenek Švidrnoch. Za ním se seřadila trojice David Dohnal, Petr Blaha a Jirka Čermák. Já jsme měl z druhého místa katastrofální start a závod jsem záhy sledoval z posledního místa, navíc po 8 kolech se mi protočila poloosa v unašeči a pak se díval na finále jako divák. Dvořákovic tým dopadl jak hubkaři, protože dědovi se pro změnu očesal řemen mezi předlohou a diferákem. Brali jsme tak 10. a 8. místo. Mezi nás se vklínil Jarda Číp, který dojel na svůj povolený karburátor.  Tohle byli odpadlíci z kraje závodu. Zbylá sedmička pokračovala relativně v klidu dál. Dvě minuty před koncem musel odstavit svůj model Luboš Polák a tím si vyjel 7. místo. Na čele stále s náskokem cca 7 kol jezdil Zdenek Švidrnoch a na druhé místo se propracoval bezchybnou jízdou Petr Blaha. Třetí místo si udržoval David Dohnal, čtvrté Jirka Čermák, kterému jeho 4WD amatérský podvozek začíná jezdil stále rychleji a rychleji. Na pátém místě se vozil také, až nezvykle klidnou jízdou Honza Höfer. Šesté místo patřilo echt veteránovi Jardovi „DennyHulme“ Beranovi. V takovém to pořadí také protnuli všichni cílovou pásku.

Po naší finálové jízdě ještě následovala ukrutná palba rychlých osmiček a poté už se šlo na vyhlášení. Svitavští opět připravili netradiční ceny, takže po loňských hvězdách bylo pro nejlepší připraveno pět talířů. Tímto se veřejně omlouvám Mírovi Jurenkovi, když jsem je  omylem nazval plaketkami 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stupně vítězů

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tři nejlepší ze Svitav s ukořistěným F1 suvenýrem

Sestřih finálových jízd – https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FxznLo25zgc

Ve fotogalerii na našich stránkách najdete zbylé foto co jsme nafotil během tohot dalšího pohodového veteránského zápolení. Svitavy se jako vždy vydařily! Díky všem, kteří na závodě podíleli a za rok určitě zase na cihelně.

A na závěr výsledkový servis:

Výsledky třetího závodu Veteránské Tour 2014

Pořadí Veteránské Tour 2014 po dvou odjetých závodech (raději si soubor stáhněte, v prohlížeči nemusí fungovat)

    Tabulka je poměrně vyrovnaná a do konce sezóny to bude velmi zajimavé ve všech patrech tabulky.  Další veteránský zářez si připíšeme už tento víkend v Brně. Takže přeju všem aby včas a v pohodě dorazili do Bosonoh, protože ve stejném termínu se jede MotoGP.

ták a to je vše

Ondra

plakat_brno_4_tour

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *